CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 20, 2011

suka atau cinta

salam...
kali kini nak mulakan lagi kisah jiwang-jiwang..hehe.. bukan apa, idea dapt bila tegok cerita hindustan kat tv2 sungguh seronok...

sedikit sinopsisnya begini:
seorang lalaki admire seorang pompuan nie, manakala perempuan nie plak admirekan lelaki nie jugak... masing2 ego dengan diri sendiri,dan sekadar berkawan..namun menarik persahabatan mereka ni.... satu hari bila perempuan ni diganggu oleh ex- yang datang ke rumahnya dalam keadaan mabuk lelaki ni barulah datang tolong..
selepasa lelaki mabuk tuh dihalau tetibe pulak lelaki yang mabuk tuh bongkarkan rahisa lelaki yang admire ni yang telah membohong perempuan yang admire nie.. so perempuan ni emo lah nk majok2...so bila da masing2 jujur dengan diri masing2 barulah bangkit rasa cinta tpi setelah kahwin..

apa yang menariknya.. suka dan cinta adalah dua perilaku yang berbeza.. bagi semut biarlah kita suka dan jangan terus jatuh cinta... bila suka kita akan terus nak tahu seterusnya dan menantikan hari2 paling indah tapi kalau cinta pulak pasti ada banyak perasaan lain yang bangkit contohnya CEMBURU, MARAH, NAK KONGKONG dan MACAM2 lagi.. kalau ada yang tak setuju maaflah tapi apa yang semut katakan ni suatu yang realiti.. cinta ikot analisa semut yang dapat semut simpulkan jika pasangan yang bercinta dan belum kahwin sebanyak 60% atau lebih merupakan hubungan yang lebih kearah pembohongan dan terpaksa..tidak semua hubungan begitu, hanya segelintir..bila bercinta pasti pelbagai halangan yang akan berlaku..nak tu,tak boleh, nak ni tak boleh, nak kena coverla, lagak macho, 24jam x 7 hari perlu ada laporan n macm2..itu yang nampak, yang tak nampak..buat sakit kepala bila da rasa tak selesa..maaf jika ada yang tidak bersetuju tapi inilah yang berlaku..

jika suka pula, kita lebih kepada persahabatan..dalam persahabatan kita boleh kongsikan pelbagai perkara...walaupun ada batasan namun itu lebih baik,jika ada jodoh ke jinjang pelamin barulah betambah erat kerana ketika itu tiada batasan dalam perhubungan... menarik jika hal ini berlaku kerana "suka" boleh mengenali sejauh mana tahap perkenalan dan buruk baiknya lalu ia boleh diperbaiki..kejujuran dalm perhubungan persahabtan itu perlu..
tapi dalm bercinta..emm..tah la nak cakap lebih2 pengalaman kurang, hubungan pon goyang... apa2 pon maaf jika ada yang tak setuju dengan apa semut katakan~~ini sekadar pendapat dari cerita yang dilihat....
www.tips-fb.com

2 comments:

anaBELLA said...

ouchhhh..tht hurts...hahaha..anyway...aku setuju ngn pendapat kaw....

Ery Sahaja said...

analisa yang menarik...
ak igt cinta bg semut adalah satu topik yg "boring"...
rupanya x...
hehehehe...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...